В наши дни в кулинарията се следват различни тенденции – почти както при модата. Винаги сме в търсене на новите течения. Нови съставки, нови методи на обработка и начини за аранжиране на ястията.

Според нас, търсенето на нови тенденции е естествен процес. Дали бихме могли да открием новата мода преди тя да се популяризира и да ви представим Вкусът на бъдещето?

Вкусът на бъдещето

Тенденциите

Код Лилаво

Що се отнася до зеленчуците, лилавото е новото зелено. Откриваме го в цвеклото, лилавият сладък картоф и цветовете на хибискуса - всички богати на антоцианини, естествени антиоксиданти. Те са не само здравословни, но и с изключително богат вкус.

Новите пуканки

Похапват ви се пуканки? Киноата, амаранта и соргото са новите любими хрупкави изкушения. Зърнените култури са приготвяни по този лесен и вкусен начин векове наред.

Умами

Умами е на голяма почит в Япония и скоро ще бъде така навсякъде. Това е един от 5-те вкуса, които рецепторите на човешкия език могат да уловят. Умами съществува естествено в много съставки, като домати, мисо, месо и гъби.

Зрънца от древността

Древните зърнени култури не са новина, но със сигурност ще присъстват във все повече ястия в близкото бъдеще. За разлика от модерните царевица и ориз, те са останали почти непроменени през вековете. Това са ръж, лимец, киноа, ечемик, черен ориз, камут и елда.

Су-вид

Готвенето Су-вид ще става все по-популярно. Но какво всъщност е Sous vide? Краткият отговор е: метод за приготвяне на храна чрез вакуумиране на продуктите и запарването им до перфектната температура. Тази технология се използва в най-елитните ресторанти и придава несравнима текстура на храната, като в същото време я предпазва от пресготвяне.

Нула отпадъци

Глобалният проблем с отпадъците вълнува все повече хора. Мерките срещу производството на отпадъци не са просто тренд, а промяна на мирогледа. Как можем да се възползваме от абсолютно всички части на продуктите - от корена до листата? Благодарение на модерните технологии и с малко въображение, можем да създадем уникални вкусови изживявания от храната, която обикновено изхвърляме.

Вегетарианско месо

Дойде ли времето на растителните протеини? Ако погледнем социалните медии и резултатите от онлайн търенията - отговорът е да. Все повече хора търсят здравословни заместители на месото, които не правят компромис с вкуса или текстурата. 

Още тенденции

Има дори още по-вкусни тенденции на хоризонта. Черното е винаги на мода и става популярен цвят и в кулинарията чрез оцветените в черно храни. Класически техники като ферментация и конфи ще направят голямото си завръщане, а в Instagram ще летят множество облачни яйца. Вкусът на бъдещето ще ви покаже най-новите тенденции в зародиш.

За проекта

Обединихме сили с редица експерти, за да предречем тенденциите на бъдещето. Нашият екип от експерти - от учени, ловци на трендове, журналисти и шеф готвачи - проучваха онлайн пространството и покоряваха всяка зараждаща се мода в кухнята ни. Резултатът са 15 изкушаващи тенденции - от готвене с нови техники и цветове до нови вкусове и посуда.

Кой би предположил, че лилавото ще бъде преобладаващият цвят в чиниите през тази година? Или, че ще открием нови заместители на пуканките? Селектирахме 7 от 15-те тенденции, и не само ще ви помогнем да ги приготвите, но и ще ви покажем нови и вълнуващи техники в кухнята.

Каним ви да овладеете вкусовете на бъдещето днес

Подбор на тенденции

Използвахме Google Trends и Social Searcher, за да добием информация за потребителското поведение и да индикираме потенциалното зараждане на тенденции в приготването на ястия.

Google Trends
Въз основа на интереса към ключови думи и теми, използвахме Google Trends, за да идентифицираме потенциална тенденци. Анализирайки част от всички 3 милиарда ежедневни търсения, с фокус върху изминалите 12 месеца, избрахме 15 тренда, които да ви представим.

Social Searcher
Приложението “Social Buzz” на Social Searcher послужи за потвърждение на отличените тенденции, като предостави информация от социалните мрежи. То използва Twitter, Facebook, Google+, YouTube, Instagram, Reddit, Daily Motion, Tumblr, Vimeo, VKontakte и Flicker, за да следи използването на специфични ключови думи за период от време.

Експертите

Наред с гмурканията в интернет пространството и анализа на данните, нашите експерти изиграха голяма роля в проучването и идентифицирането на вкусовете на утрешния ден. Експертите - от анализатори на данни и ловци на тенденции, до журналисти и готвачи - избраха вкусовете, въз основа на широк спектър от критерии като търсенията и споменаванията в социалните медии.

Журналистът
Marti Buckley Kilpatrick
Бъкли е родом от САЩ, но към момента живее в Испания. Тя е журналист и основател на блога Travel, Cook, Eat. Писала е статии за международни издания като The New York Times, National Geographic и Elle.

Анализаторът на данни
Lillian Piersson
Водещ експрт в сферета на анализа на големи бази данни. Лилиан учи професионалисти и студенти на уменията, нужни в днешната развиваща се и зависеща от данни икономика.

Шеф готвачът
Heiko Antoniewicz 
Хейко е немски шеф, който специализира в напредничавите техники за готвене като молекулярната гастрономия и су-вид. Той е образно казано кралска особа в кулинарията - готвил е за норвежкия принц Харалд, кралица Елизабет II и Ангела Меркел.

Любителят готвач
Nina Olsson
Креативната майка от Холандия Нина кани своите хиляди последователи в мрежта да гледат кулинарните ѝ изпълнения в онлайн кухнята ѝ всяка седмица. Рецептите ѝ са вегетариански и веган, но в същото време вдъхновяващи и за месоядните ѝ фенове.

Експертът по тенденциите (AEG)
Sofia Andreasson
Софиа е изследовател на тенденциите в Electrolux. Тя спомага проекти в екипите за дизайн, като отговаря за провеждането на изследвания на тендове, разчитането им и прилагането им в различните етапи на разработването на дизайна.